Θρησκευτικότητα, Άγνωστη Ιστορία

Το Πρόβλημα Της Ιστορικότητας Του Ιησού

jesus

[et_pb_section fb_built=”1″ fullwidth=”on” _builder_version=”3.28″ background_image=”https://www.daidaleos.gr/wp-content/uploads/2019/09/fronpage-back1c.jpg” parallax=”on” parallax_method=”off” z_index_tablet=”500″ box_shadow_horizontal_tablet=”0px” box_shadow_vertical_tablet=”0px” box_shadow_blur_tablet=”40px” box_shadow_spread_tablet=”0px” fb_built=”1″ bb_built=”1″ _i=”0″ _address=”0″][et_pb_fullwidth_header title=”PRESS ROOM” subhead=”τελευταία νέα από τα βιβλία και τους συγγραφείς μας” text_orientation=”right” _builder_version=”3.28″ title_font=”|700|||||||” title_text_align=”center” title_text_color=”#5a7a74″ title_font_size=”42px” subhead_font=”||||||||” subhead_text_align=”center” background_color=”rgba(255,255,255,0)” background_enable_image=”off” parallax=”on” background_layout=”light” button_one_text_size__hover_enabled=”off” button_one_text_size__hover=”null” button_two_text_size__hover_enabled=”off” button_two_text_size__hover=”null” button_one_text_color__hover_enabled=”off” button_one_text_color__hover=”null” button_two_text_color__hover_enabled=”off” button_two_text_color__hover=”null” button_one_border_width__hover_enabled=”off” button_one_border_width__hover=”null” button_two_border_width__hover_enabled=”off” button_two_border_width__hover=”null” button_one_border_color__hover_enabled=”off” button_one_border_color__hover=”null” button_two_border_color__hover_enabled=”off” button_two_border_color__hover=”null” button_one_border_radius__hover_enabled=”off” button_one_border_radius__hover=”null” button_two_border_radius__hover_enabled=”off” button_two_border_radius__hover=”null” button_one_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_one_letter_spacing__hover=”null” button_two_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_two_letter_spacing__hover=”null” button_one_bg_color__hover_enabled=”off” button_one_bg_color__hover=”null” button_two_bg_color__hover_enabled=”off” button_two_bg_color__hover=”null” _i=”0″ _address=”0.0″]
[/et_pb_fullwidth_header][et_pb_fullwidth_menu menu_id=”114″ fullwidth_menu=”on” _builder_version=”3.28″ text_orientation=”center” _i=”1″ _address=”0.1″]
[/et_pb_fullwidth_menu][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.22″ fb_built=”1″ bb_built=”1″ _i=”1″ _address=”1″][et_pb_row column_structure=”2_3,1_3″ _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” _i=”0″ _address=”1.0″][et_pb_column type=”2_3″ _builder_version=”3.0.47″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||” _i=”0″ _address=”1.0.0″][et_pb_post_title author=”off” comments=”off” featured_image=”off” _builder_version=”3.0.101″ _i=”0″ _address=”1.0.0.0″]
[/et_pb_post_title][et_pb_text _builder_version=”3.28″ hover_enabled=”0″ _i=”1″ _address=”1.0.0.1″]

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΝΑΣΟΣ ΚΟΝΙΤΣΑΣ
Πίστευε και μη ερεύνα
Πίστευε και μη, ερεύνα τας γραφάς
Όσο παράξενο και αν σας φανεί, καμία από τις δύο εκφράσεις δεν υπάρχει στο Ευαγγέλιο. Έχουν κυκλοφορήσει για χρόνια ανάμεσά μας κι έχουν γίνει αφορμή για συζητήσεις επί συζητήσεων. Σύμφωνα όμως με ένα από τα επίσημα site της Εκκλησίας, η φράση που υπάρχει είναι ή ‘Ερευνάτε τας γραφάς, ότι υμείς δοκείτε εν αυταίς ζωήν αιώνιον έχειν∙ και εκείναι εισίν αι μαρτυρούσαι περί εμού’ που σημαίνει ‘Εξετάζετε, δηλαδή, με προσκόλληση στο εξωτερικό γράμμα τις Άγιες Γραφές, διότι νομίζετε ότι με μόνη την ανάγνωση και την εξέταση αυτή θα έχετε ζωή αιώνια. Και εκείνες είναι που μαρτυρούν για Μένα’. Καμία σχέση δηλαδή με το νόημα που νομίζαμε. Μάλλον κάτι δεν καταλάβαμε καλά, κάτι δεν μας είπαν σωστά, κάτι το πήρε κάποιος, το άλλαξε όπως το βόλευε κι εμείς κατά χιλιάδες το πιστέψαμε. Και είμαστε στην εποχή της πληροφορίας, της ενημέρωσης, του διαδικτύου. Φανταστείτε τι ανάλογο θα μπορούσε να συμβεί πριν από δύο χιλιάδες χρόνια…
Τότε που γεννήθηκε ο Ιησούς Χριστός, ο Ναζωραίος, ο Σωτήρας. Ή τουλάχιστον, έτσι μάθαμε από τα βιβλία της Χριστιανικής Εκκλησίας. Γεννήθηκε, έζησε, έκανε θαύματα, δίδαξε την θρησκεία της Αγάπης, μαρτύρησε στο Σταυρό, πέθανε και μετά από τρεις ημέρες αναστήθηκε. Από τότε οι μαθητές του διέδωσαν το μήνυμά του σε όλο το κόσμο και η Χριστιανική θρησκεία σήμερα είναι μια από τις επικρατέστερες. Τι θα συνέβαινε όμως αν όλα αυτά δεν ίσχυαν; Αν ήταν αποκυήματα της φαντασίας κάποιων, παλαιοτέρων μύθων διαφόρων θρησκειών που απορροφήθηκαν από τους πιστούς του Ναζωραίου; Θα άλλαζε κάτι για τους πιστούς;
Η απάντηση είναι «μάλλον ναι», ενώ δεν θα έπρεπε. Η πίστη είναι κάτι προσωπικό, έχει να κάνει με την ψυχή μας και την εσωτερική μας αναζήτηση. Παρόλα αυτά, μια τέτοια ανακάλυψη θα διέλυε ένα τεράστιο merc αιώνων, θα γκρέμιζε οικονομικές αυτοκρατορίες, θα κατέστρεφε αφηγήματα, κυρίως το εξής. Σε συζητήσεις των Χριστιανών με πιστούς άλλων θρησκειών, το βασικό επιχείρημα είναι το «Μα ο Ιησούς υπήρξε»! Υπάρχουν όμως ιστορικά γεγονότα που να το αποδεικνύουν; Υπάρχουν καταγραφές από τους ιστορικούς της εποχής για τα γεγονότα που αναφέρονται στην Καινή Διαθήκη; Υπάρχουν στοιχεία που να επαληθεύουν τα Ιερά Γραπτά;Το ρεύμα των Μυθικιστών ερευνά αυτό ακριβώς το ζήτημα. Δεν θέλει να πολεμήσει τη μεγαλύτερη θρησκεία παγκοσμίως, ούτε θεωρεί ότι θα έπρεπε να επηρεάζει σε κάτι το αν ο Ιησούς ήταν πραγματικό πρόσωπο. Το μήνυμα είναι μεγαλύτερο από το κάθε πρόσωπο άλλωστε, και η ιστορικότητά του μπορεί να αμφισβητείται, το μήνυμα όμως όχι. Η έρευνα ξεκίνησε την εποχή του Διαφωτισμού, όπου έκανε και για πρώτη φορά την εμφάνισή της το ρεύμα των Μυθικιστών (έτσι ονομάστηκαν αυτοί που αμφισβητούν την ιστορικότητα του Ιησού) και συνεχίζεται έως τις μέρες μας, με αρκετά στοιχεία που κατευθύνονται προς το «όχι» να έχουν εμφανιστεί στο τραπέζι των συζητήσεων. Όχι εδώ βέβαια, εδώ έχουμε σοβαρότερα ζητήματα. Εδώ είναι ψήφοι, παγκάρι, εξουσία, απαγορεύονται ακόμα και οι σκέψεις. Πρέπει ακόμη να διαβάζουμε για γάμους στην Κανά, για δράκους και Άγιο Γεώργιο, για Παίδες εν Καμίνω, για το Σώμα και το Αίμα του που δεν μεταφέρουν ιούς και να μην εξετάσουμε ποτέ το βαθύτερο μήνυμα της Χριστιανικής θρησκείας. Και δύσκολα θα το βρούμε όσο στηριζόμαστε στη θρησκευτική μυθοπλασία. Εκτός αν πιστεύετε ότι προερχόμαστε από τον Αδάμ και την Εύα – η Λίλιθ είχε πάει για ποτό- οπότε δεν νομίζω να έχετε φτάσει καν σε αυτή την παράγραφο. Και είναι δικαίωμά σας αυτό. Υπάρχουν και κάποιοι όμως που αναζητούν, ερευνούν, όχι διότι δεν πιστεύουν την ιδέα, αλλά διότι δεν θέλουν να τους κοροϊδεύουν άλλοι άνθρωποι!
Ένας από αυτούς είναι και ο Μηνάς Παπαγεωργίου. Και έκανε αυτό ακριβώς που σας γράφω. Έρευνα! Συγκέντρωσε ιστορικά στοιχεία, πήρε συνεντεύξεις από αρκετούς εκπροσώπους του ρεύματος του Μυθικισμού, που προσπαθούν να απαντήσουν με ιστορικά στοιχεία και εμπεριστατωμένα επιχειρήματα στο ερώτημα: ήταν ο Ιησούς ιστορικό πρόσωπο ή όχι;
Ταξιδεύοντας στη Ναζαρέτ, που τα περισσότερα στοιχεία λένε πως δεν υπήρχε την εποχή που γεννήθηκε ο Ιησούς, διαβάζοντας τους πάπυρους της Νεκράς θάλασσας και το τι αναφέρουν, τα Ομηρικά Έπη και το πως σχετίζονται με την ιστορία του Ιησού, έχοντας υπόψιν τη δυσκολία στη γραφή και την αμορφωσιά που υπήρχε εκείνη την περίοδο, που έκαναν την ακριβή μεταφορά κειμένων κάτι πολύ δύσκολο, την ερμηνευτική «παραμόρφωση» που ίσως δέχτηκαν από τους ηγέτες της πίστεως κατά καιρούς και ανάλογα με τις ανάγκες, ανακαλύπτοντας τα θαύματα του Ιησού στη λατρεία του Μίθρα και του Διονύσου, ο Μηνάς Παπαγεωργίου μας δίνει ένα ολοκληρωμένο έργο, θέλοντας να μας βάλει σε σκέψεις. Και για μένα το πετυχαίνει απόλυτα! Μας ταξιδεύει μέσω των συνεντεύξεων από ανθρώπους των γραμμάτων τότε που έγιναν όλα. Μας παρουσιάζει τις συνθήκες, τα ιστορικά δεδομένα, το «παρασκήνιο». Και σε κάθε σημείο διατρανώνει πως δεν είναι πολέμιος της Χριστιανικής θρησκείας, όπως και οι περισσότεροι Μυθικιστές. Απλά αναζητούν την αλήθεια. Και απ΄ ό,τι θυμάμαι, ο Χριστιανισμός είναι η θρησκεία της Αλήθειας και της Αγάπης.

Δεν θα σας πω ούτε τα συμπεράσματά μου, ούτε το τι πιστεύω εγώ, αυτό είναι άσχετο άλλωστε. Θα πω μόνο πως η αναζήτηση της αλήθειας δεν έβλαψε κανέναν σώφρονα άνθρωπο. Άλλωστε, κάπου μπορεί να ανακαλύψετε την επιβεβαίωση που ψάχνετε για τα πιστεύω σας. Ή ακόμη καλύτερα, να κατανοήσετε ότι στην Πίστη δεν χρειάζονται αποδείξεις. Μόνο ψυχή.

Κάθε καλοκαίρι διαλέγω να διαβάσω και να παρουσιάσω ένα βιβλίο «βαρύ». Κάτι που δεν θα το πάρεις στην παραλία, αλλά σε στιγμές μοναξιάς, όταν θα θέλεις να καταλαγιάσει ο βόμβος της ανεμελιάς των διακοπών. Κάτι που θα σου προσφέρει γνώση, ενημέρωση, θα σε ξυπνήσει λίγο παραπάνω. Διαβάζω και μεταδίδω, με σκοπό να σας παρακινήσω να με ακολουθήσετε. Πέρσι διάλεξα τα «Εμφύλια Πάθη», ένα βιβλίο που διέλυε πολλούς μύθους που κυκλοφορούν στην Ελλάδα ακόμα και σήμερα και αποκαθήλωνε αρκετούς «κήνσορες» ηθικής και πατριδοκαπηλίας. Φέτος βάζω στο τραπέζι της συζήτησης ένα πιο «καυτό» ζήτημα. Ευχαριστώ το Μιχάλη για το δρόμο που μου άνοιξε.

Ο Μηνάς Παπαγεωργίου είναι δημοσιογράφος (µέλος της ΕΣΗΕΑ) και υπ. επικοινωνίας του Πρότυπου Ομίλου Πολιτισμού Πηγή, όντας παράλληλα διευθυντής της σειράς Lux Orbis των εκδόσεων iWrite. Την περίοδο 2010-2014 διετέλεσε αρχισυντάκτης του περιοδικού «Φαινόμενα» στον Ελεύθερο Τύπο. Σπούδασε Στατιστική και Δημοσιογραφία στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και στο Εργαστήρι Επαγγελµατικής Δημοσιογραφίας αντίστοιχα. Στα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά του συγκαταλέγονται η αναζήτηση της Πολιτικής Αρετής, ο Μυθικισµός και ο διαχρονικός πόλεµος των ιδεών για την ελληνική ταυτότητα. Είναι συγγραφέας έξι βιβλίων. Είναι, επίσης, ιδρυτικό μέλος της σελίδας “ΚΕΠΕΚ – Κίνηση Ελλήνων Πολιτών για την Εκκοσμίκευση του Κράτους”, που αποτελεί ένα online παρατηρητήριο των εξελίξεων αναφορικά με τις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας στη χώρα μας.

ΠΗΓΗ noizy.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.0.47″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||” _i=”1″ _address=”1.0.1″][et_pb_image src=”https://www.daidaleos.gr/wp-content/uploads/2020/08/jesus.jpg” align_tablet=”center” align_last_edited=”on|desktop” _builder_version=”3.28″ _i=”0″ _address=”1.0.1.0″]
[/et_pb_image][et_pb_sidebar area=”et_pb_widget_area_1″ _builder_version=”3.0.101″ _i=”1″ _address=”1.0.1.1″]
[/et_pb_sidebar][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *